Nie jest sekretem, że każdy ma swoje talenty i nie zawsze są one jasno określone lub na pierwszy rzut oka przydatne. Niektórzy z nas są dobrymi managerami, inni sportowcami, a inni kucharzami i tak dalej i tak dalej… Każdy ma swoje predyspozycje w różnych kierunkach i jak prawdą jest, że możemy się wyszkolić w wielu dziedzinach, tak żeby dojść do poziomu ponadprzeciętnego, to zawsze znajdzie się ktoś, kto zrobi to lepiej i w krótszym czasie. Jest takie przysłowie z przymrużeniem oka „nie ważne jak jesteś w czymś dobry i tak znajdzie się mały Chińczyk, który zrobi to lepiej”. Każdy ma swoje predyspozycje i to właśnie w tych dziedzinach powinniśmy poszukiwać swojej drogi.

     Poszukiwanie swojej szansy w kierunku, który sprawia nam łatwość po pierwsze i najważniejsze przyniesie szybsze efekty, po drugie będzie sprawiało, że będziemy czuć się z tym lepiej, a po trzecie uchroni nas przed wypaleniem. Róbmy to, co robimy dobrze, a jeśli nie wiemy, co to jest, próbujmy różnych rzeczy, żeby to w końcu odnaleźć. Ja uważam siebie za człowieka pracowitego, lubiącego analizować i wzbudzającego zaufanie wśród ludzi. Łącząc te cechy, chcę rozwijać się w sferze najmu nieruchomości. Lubię analizować, po ilu latach mi się inwestycja zwróci, lubię poszukiwać za i przeciw, wad i zalet. Pracowitość pomoże mi zdobyć potrzebną wiedzę. Naukę w tym kierunku rozpocząłem latem 2016, a latem 2017 zamierzam kupić pierwsze mieszkanie. Wzbudzenie zaufania, pomoże zdobyć idealnego kandydata i ułożyć z nim dobre relacje.

     Jestem również świadomy swoich wad i Wy też musicie być świadomi swoich. Czasem jestem naiwny i zbyt ufny, a także nienawidzę dyscypliny narzucanej na mnie przez kogoś. Potrafię zmusić się do potężnego wysiłku na rzecz pracodawcy, dla siebie, ale jeśli ktoś interweniuje w moje ułożone plany i burzy mój plan, narzucając swoją wizję, włącza mi się efekt marudy. Co to oznacza, to sama nazwa wskazuje, a mój zapał nagle zanika. Chcesz ze mną współpracować? Zainspiruj mnie, bądź fair i daj wolną rękę, a zdziałam cuda. Obiecuję.

     Jak widzicie, żeby coś robić, należy wiedzieć jak to robić. Żeby coś osiągnąć, należy poświęcić temu ogrom czasu. Na przykładzie moich przygotowań do zakupu mieszkania, spędziłem w ciągu tego niecałego roku setki godzin na czytaniu książek i blogów największych rentierów w Polsce. Nie ma chyba popularnego bloga, na którym się nie udzieliłem. Poszukując informacji przeczesałem nawet 3 i 4 stronę w wynikach poszukiwań w google, a nawet i dalej! Przecież tam nikt nie zagląda :). Rodzice i znajomi znają moje plany, chyba czasem lepiej niż ja, tyle razy im o tym opowiadałem. Mój rosnący zapał ma zarażać i to robi. Kredyty hipoteczne już nie kryją przede mną tajemnic. Jak pozyskać kapitał na pierwsze mieszkania? Mam pomysłów aż nadto, aż się boję, że jeśli wszystkie zrealizuję, to rozwój mojego biznesu wyprzedzi moje zdolności. Muszę co jakiś czas brać oddech, zatrzymać się, uspokoić, żeby się nie zagalopować. Jak widzisz, jestem bardzo optymistycznie nastawiony do tego, ale za tym wszystkim są długie godziny obkupione poszukiwaniami, nauką. Są to setki godzin, a nadal czuję i wiem, że to dopiero ułamek i większości nauczę się w trakcie.

     Wszystko, każdy biznes, każde zajęcie może przynieś nam potencjalne korzyści, musimy tylko pamiętać o rozwadze, zdrowym rozsądku, kuble zimnej wody i poświęceniu siebie i czasu, żeby to osiągnąć. Ważne jest, aby poświęcać się możliwie jednej rzeczy, bo uwaga rozproszona w wielu punktach nie da nam wymiernych efektów. Musimy być jak dzięcioł. Skrupulatnie i z uporem maniaka wybijać dziurę w jednym i tym samym punkcie przebijemy się nawet przez słup z tytanu.

Tak więc życzę Wam uporu maniaka i odnalezienia swoich talentów. Życzcie mi tego samego!

Do usłyszenia!

